کتابخانه ديجيتال مهدويت
خانه | درباره ما | پیشنهادات | جستجو   
لیست الفبایی لیست موضوعی لیست پدیدآورندگان لیست ناشرین Ketabdar Online   
مشخصات کتاب

شناسنامه کتاب

عنوان اصلی : مهدی باوری در کودکان (نهادینه سازی آموزه های مهدوی در کودکان با روش تربیتی تلقین و الگونمایی)
موضوع فیپا : م‍ح‍م‍دب‍ن‌ ح‍س‍ن‌ (عج)، ام‍ام‌ دوازده‍م‌‏‫، ۲۵۵ق‌ ‏-. تعلیمات دینی اسلامی برای کودکان.-- Islamic religious education of children -- مهدویت.-- ‏‫Mahdism .-- تربیت خانوادگی -- جنبه‌های مذهبی -- اسلام.-- Domestic education -- Religious aspects -- Islam
نام پدیدآورنده : ابراهیم عبدالهی
سرشناسه کتابخانه ملی : عبدالهی، ابراهیم، ‏‫۱۳۶۲ -‏‬
عنوان کتابخانه ملی : مهدی‌باوری در کودکان: (نهادینه‌سازی آموزه‌های مهدوی در کودکان با روش تربیتی تلقین و الگونمایی)
موضوع کتابخانه ملی : م‍ح‍م‍دب‍ن‌ ح‍س‍ن‌ (عج)، ام‍ام‌ دوازده‍م‌‏‫، ۲۵۵ق‌ ‏-. تعلیمات دینی اسلامی برای کودکان.-- Islamic religious education of children -- مهدویت.-- ‏‫Mahdism .-- تربیت خانوادگی -- جنبه‌های مذهبی -- اسلام.-- Domestic education -- Religious aspects -- Islam
ISBN : 978-600-8372-11-0
شماره کنگره : ‏‫‭BP۲۵۳/۴‏‫‭/ع۲۵م۹ ۱۳۹۶
شماره کتابخانه ملی : ۴۶۶۶۵۱۵
شماره دیوئی : ‏‫‭۲۹۷/۶۴۴
شماره شابک : 0-11-8372-600-978

کتابشناسی


موضوع کلی :
روشهای انتقال معارف مهدوی
نوع محتوا : ,منثور
تعداد صفحات : 221
کتاب مستقل
فهرست : فهرست مندرجات,فهرست منابع,کتابنامه به صورت زیرنویس.
تعداد مقدمه : 2
پدیدآورندگان مقدمه : پدیدآورنده,ناشر

نسخه شناسی

ناشر(ها) : مرکز تخصصی مهدویت {ایران-قم}
تاریخ چاپ : 1396
نوبت چاپ : 1
تیراژ : 1000
سال چاپ موجود : 1396
مرکز پخش : قم: انتشارات مرکز تخصصی مهدویت/ خیابان شهدا/ کوچه آمار (22)/ بن بست علیان پ 24/ ص.پ 119 - 37135 / تلفن: 37749565 و 37737801 (داخلی123)/ فاکس: 37737160 - 025
نوع چاپ : کامپیوتری
قطع کتاب : رقعی
زبان : فارسی
نوع جلد : شومیز
طرح روی جلد دارد
نسخه : موجود
قیمت : 110000
وب سایت : www.mahdi313.org , www.mahdi313.com , www.mahdaviat.org
مخاطبین بر اساس سن : جوان
مخاطبین بر اساس تحصیلات : ، طلبه، دانشجو، پژوهشگر، عمومی


چکیده متن : این تحقیق با تكیه بر مبانی و اصول تربیت اسلامی، با موضوع «راه‌كارهای تربیتی نهادینه‌سازی آموزه‌های مهدوی در كودكان» برگرفته از پایان نامه سطح سه (كارشناسی ارشد) مولف است؛که با دو روش تربیتی تاثیرگذار "تلقین و الگونمایی" همراه با شیوه ها و قالب های اجرایی دو روش مذکور متناسب با دوره کودکی چهار تا هفت سال در پی نهادینه سازی معارف مهدویت همگام با رشد و تحول شخصیتی کودکان است. فصل اوّل این نوشتار، به توضیح اجمالی پیرامون مفاهیم كلیدی و همچنین سه ویژگی مهم راه‌كار تربیتی و گونه‌شناسی آن می‌پردازد. فصل دوم، ابتدا به بازشناسی دوره كودكی و توصیف حیطه‌های شخصیّتی كودكان پرداخته می‌شود. قسمت پایانی این فصل، نگاهی گذرا به گونه‌شناسی و معیارهای گزینش آموزه‌های مهدوی برای كودكان مطرح می‌شود و فصل سوّم اختصاص به تبیین روش تلقین با ذكر اموری همچون معناشناسی، جایگاه‌شناسی در تربیت كودكان، گونه‌شناسی، تنظیم محتوای تلقینی مهدوی، اصول و قالب‌های اجرایی تلقین دارد. فصل چهارم، روش الگونمایی مهدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد كه پس از معناشناسی و توضیح جایگاه آن در تربیت كودك و همچنین در متون دینی و علمی، چهار مبنای انسان‌شناسانه مطرح می‌شود و در ادامه، به اصول و انواع الگونمایی و الگوبرداری اشاره و هفت كاركرد برای این روش بیان می‌گردد و این فصل با بحث آسیب‌شناسی الگونمایی به پایان می‌رسد.